onsdag 7 oktober 2009

Bältros


I gårdagens status så berättade jag inte om utslagen jag fått på höger sida av ansikte och hals. När man tar immunförsvarsnedsättande mediciner så kan man få bl. svamp i munnen (torsk) och lite annat som beror på att latenta virus alltså sådana som man kan ha i kroppen i decennier utan att de ger några symptom. Nu verkar det som om jag har väckt ett sådant. Bältros.


Så, nu hoppas jag bara att de jag träffat sedan i typ lördags/söndags alla har haft vattkoppor, dvs att de är immuna mot bältros och vattkoppor som är samma sorts virus.

Men det är tur att det finns mediciner. Alltså:
07.00 Primperan 20mg 1 stolpiller, 08.00 Omeprazol 20 mg 1 tablett, Aciclovir 2 tabletter a 400 mg,Bactrim Forte 1 tablett,Oxycontin 120 mg,Certican 0.75 mg 5 tabletter (”cellgift” immunosupp),Betapred 0.5 mg 8 tabletter,Novomix ca 14 enheter, Mucostatin 1 ml Furix 1 tablett , Sprinolakton 1 tablett, Ixoten 1 tablett, 12.00 Aciclovir 2 tabletter a 400 mg ,16.00 Aciclovir 2 tabletter a 400 mg, (17.00 el. Novomix 28 enheter före mat) Mucostatin Därefter även 20.00 och 23.00, 19.00 Primperan 20 mg 1 stolpiller, 20.00 Oxycontin 160 mg, Certican 0.75 mg 5 tabletter, Fragmin 5000 Ie 1 spruta, Aciclovir 2 tabletter a 400 mg, Ixoten 1 tablett
24.00 Aciclovir 2 tabletter a 400 mg.

är vad jag proppar i mig varje dag, förutom alla de jag tar "vid behov".

5 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Dina rader är verkligen nyttiga påminnelser till den som är bortskämd och frisk. Se det som en insats.
Hoppas du får bukt med bältrosen !

Liba sa...

Jag instämmer. Idag dig, i morgon kan det drabba mig/oss andra. En varm hälsning från Liba

Mib sa...

Hej, på tal om torsk; och immun mediciner osv vet du om man kan få det av neuropatimediciner också? Eller av Tryptizol rättare sagt som min dotter äter? Hon är alltid torr i munnen och dricker kopiösa mängder vatten.

Anonym sa...

Du bräcker mig med hästlängder, hur får du ner eländet? Bältros brukar i alla fall gå över på en dryg vecka, alltid något. Håller på dig.Massor av kramar från Yvonne, rum 12 CAST än så länge.

Anonym sa...

Du bräcker mig med hästlängder, hur får du ner eländet? Bältros brukar i alla fall gå över på en dryg vecka, alltid något. Håller på dig.Massor av kramar från Yvonne, rum 12 CAST än så länge.