fredag 2 oktober 2009

Apati


Nu börjar jag känna viljan komma tillbaka. Viljan att börja skriva igen. Det har varit en trög vecka. Jag trodde jag skulle återfå orken fortare och med den aptiten, inspirationen, ja, hela paketet.

Igår var jag och såg fotboll. Det kändes att den här gången att det är det verkligen slutet av säsongen. Det var kallt och mörkt. Inspirationen från de tidigare matcherna i vacker höstvärme var som bortblåst.

Själv har jag försökt skriva lite, men den allestädes närvarande tröttheten har sugit all energi ur kroppen, och hela tiden fått både kropp och tankeförmåga att frysa till.

Men nu känns det som det finns ett uppdämt behov och likaså en stor källa av ämnen att blogga om. Och förhoppningsvis kommer det resultera texter med mer raffinerade avslut än ".. deratoll, ge stormmfrrk.."

1 kommentar:

ERIC SECHER sa...

"..uppdämt behov..och källa av ämnen att blogga om".
Känns igen.
Kan det bli ett gift ? Att det man upplever under dagen hela tiden (reflexmässigt) silas genom "går-det-att-blogga-om"-filtret ?