onsdag 1 juli 2009

Kort status

Vissa morgnar känner man sig så här

(English version below)

Kort statusrapport: Vita 1.3 (1.8), HB 75 (84), Trombocyter 99 (96), LD 4.3 (4.3), Neutrofila 0.6 (0.6).

Så det enda som inte är helt bra är att de vita Leukocyterna går ner. HB fixas med ett par påsar blod idag på KS. Nedgången i de vita gör att jag nog inte vågar ta Vaxholmsbåten ut till Yxlan imorgon. Tanken att beblanda sig med en massa svininfluerade turister verkar lite skrämmande (om man har svininfluensa är man väl svininfluerad?). Eller ännu värre, den franska varianten, grippe neuf.

Nåväl, den enda plågan just nu är svullna ben och fötter som får en att gå som en anka. Snacka om att jag nu vet hur det är att vara gravid. Storleksmässigt har jag haft rondören i många år, men nu har jag även provat på hemorojder och svullna ben och fötter. Så nu kan jag med gott samvete och gedigen empiri, konstatera att graviditet inte är ett smack i jämförelse med när en karl är riktigt förkyld.

English version

My blood count is quite ok even though the white blood cells seems to slowly decrease. My red blood count is also down today, but that will be fixed with a blood transfusion. It is possible to increase the white bloodcount through medication, but then I will have to go off my chemo tablets, which then could cause the cancer to start to grow.

So, at the moment I am feeling quite well. I have swollen legs and feet which makes it a bit hard to walk a times.

I was planning to go and pick up Tim from one of the islands in the archipelago tomorrow (he has been staying there since Monday with some friends), but that means going on a boat with a load of tourists. So, I do not dare to do that with my low bloodcount unfortunately.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då mannen vet du hur jag har känt i 3 omgångar...
Dessutom såg mina fötter ut så här: http://pysan.wordpress.com/2009/05/13/mediciner/

Fast efter att ha ätit kissetabletter så är idag fötterna mer normala...

Kram i massor Pysis

David sa...

Troligen inte helt. Men det verkar som man tillbringar de här varma dagarna med att pimpla vätska som samlar sig i fötterna. Sen när man går och lägger sig så rinner det tillbaka till blåsan och man får springa hela natten.
Aldrig får man vara riktigt nöjd. :-)
Kram
D