onsdag 8 juli 2009

Klagan


Istället för att skriva en vanligt klagobrev till United Airlines så skrev bandet "Sons of Maxwell" följande klagolåt och lade upp den på Youtube.

"Vi var på väg till Nebraska för en veckas turné. En av passagerarna på flygplanet såg hur min gitarr kastades omkring av bagagehanterarna på Chicagos flygplats. Jag upptäckte senare att min 28 000 kronors-gitarr hade blivit allvarligt skadad. Det var aldrig någon som hävdade att den inte hade blivit skadad. Men under 9 månader så bollade de runt mig till "den ansvarige skadeanmälan", för att sedan sluta i ett beslut om att inte ersätta mig. Så jag lovade den sista personen jag pratade med (Ms. Irlweg), att jag skulle göra tre sånger om mina erfarenheter av United Airlines och dessutom göra en video av var och en så att de kunde bli sedda av vem som helst i världen".

Hans klagovideo har hittills setts av 137 987 personer.

Länkar: Boinboing, SvD1, SvD2,

Inga kommentarer: