måndag 1 juni 2009

Måndag - Status

(English version below)

Infektionen verkar under kontroll så tillvida att jag inte har några nya feberfrossor. Frossan från lördag och söndag har dock resulterat i träningsvärk i hela kroppen. Dagens blodvärden gav att jag behövde en blodtransfusion, trombocyterna hade gått ner något och de vita är kvar på 0. LD, ett specialare som brukar visa om min cancer är på gång har nu efter en vecka på 6-7, gått ner till normala 3.5. Snabbsänkan fortsatte att stiga idag till 360, men den brukar ta tid på sig att bromsa in. Så, bortsett från lite småfebrig och lite värk så är det rätt ok.

English Version for friends and family abroad

I got a quite severe infection of the blood during the weekend, which on Saturday evening resulted in a fever that rushed up to 40.1 C, in 30-45 minutes. Had to take an ambulance to hospital. And is now hospitalized for a couple of more days. Infections of these types are quite common with the condition I have, as with no immune system fighting off the infection, the body functions tend to run amuck. However, sepsis is a serious condition. But it seems that it is going the right way, and I am feeling quite well (up and running. Sort of)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet väl att jag håller andan tills jag får en kommentar eller ser ett inlägg från dig.. då kan jag slappna av..

Håller på dej vet du...
Mod och Styrka (som en äldre vis kvinna alltid slutar sina mail med och som jag anammar när det behövs..)

Kram Pysis