måndag 25 maj 2009

Dags för bassning igen?

Bland de som lämnat bidrag till insamlingen till Barncancerfonden så finns det en klar övervikt mot de av mina vänner och bekanta som är: närmaste familj, arbetslösa, sjukskrivna, pensionärer, ytligt bekanta, nya vänner och bloggläsare som jag aldrig träffat.

Alltså finns det fortfarande en grupp både vänner och arbetskramrater, och bland dem välbetalda chefer, ingenjörer, konsulter mfl. mfl. som antingen tycker barn med cancer är ok, att forskningen har för mycket pengar eller helt enkelt inte kan tänka sig att dela med sig.

Nu har jag ganska höga krav på mina vänner och bekanta och vet att detta inte är fallet. Men det tycks åtminstone som en del av er behöver en (eller ett större antal) riktiga sparkar i ändan för att komma till skott.

Jag vet att det tar nästan 10 minuter (om man är långsam) att genomföra en betalning. Men om jag kan betala in 500 spänn i min katts namn, så kan ni bidra också.

http://www.barncancerfonden.se/3001

Bloggar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8


Inga kommentarer: