fredag 20 mars 2009

Krasch-course


(No English version)

Twitter-amatören Fredrik Virtanen har spridit elaka rykten om Amelia Adamo. Han ber om ursäkt på Newsmill, men tillägger också att internet är ett amatörställe och kräver ett slags körkort för att få skriva på internet. ”Ett slags krasch-course i journalistik med ett diplom innan man får börja blogga eller skriva inlägg…”.

Jag skulle rekommendera en ”krasch-course” i Svenska språket och rättstavning till herr Virtanen innan han skriver fler inlägg. (Som komplement till hans gedigna journalistutbildning).

Artiklar: Resume, Newsmill1, Newsmill2, Newsmill3, Newsmill4


Mitt inlägg i debatten om upphovsrätt: http://www.gogle.cn/

Sjukresetaxi?

Om 5 månader har jag varit sjukskriven i ett år. Då sjunker min sjukersättning, till vad vet jag inte än. Men för att slippa tänka på det så kom jag på en annan lösning. Idén fick jag från en artikel om den svenska grevinnan Marie Douglas David, 36, som 2002 gifte sig med miljardären George David, 76. Men ve och fasa, redan efter ett par år började äktenskapet knaka. Ett avtal gjordes upp där grevinnan säkrades 347 miljoner kronor vid en eventuell skilsmässa. Men nu när skilsmässan är ett faktum, så hävdar hon att pengarna bara skulle räcka i 16 år, varför hon nu vill ha 800 miljoner plus en miljon i månatligt underhåll. Hennes veckoutgifter är:

Limosin – 6000 i veckan
Kläder – 36 000 i veckan
Skönhet – 8 000 i veckan
Nöjen – 12 000 i veckan
Resor – 65 000 i veckan

Så, nu undrar jag om det inte finns någon liten gullig tant kring 80, med några miljarder på banken som kan tänkas vara intresserad av ett kortare äktenskap. Jag drar dessutom avsevärt mindre i kläder (även om skönhetskontot förmodligen käkar upp den skillnaden med tanke på framtida pigmentförändringar)

Artikel: Realtid

Inga kommentarer: