onsdag 18 februari 2009

Status

(English version below)

En kort uppdatering: Immunförsvaret är tillbaka! Men hemoglobinet är lågt (blir lite trött) och trombocyterna är låga (lättblödande). Besöket hos ögonläkaren konstaterade att det mest var en fråga om torra ögon i kombination med låga trombocyter som gjorde att ögonlocken började blöda i lördags. Och så har håret börjat ramla av, den här gången föll mustasch håren snabbast. Jag tippar på att jag är flintis igen till helgen.

Imorgon väntas datortomografi eventuellt och på fredag nya blodprover. Jag hoppas att det innebär att jag inte läggs in förrän efter helgen.

English Version

Short update: My white blood cell count is back to normal (actually better than normal due to the Neupogen shots). But my haemoglobin and blood platelets are still too low. I went to see an
eye doctor today. They are a bit dry and irritated but not infected. So that in combination with the very low blood platelets on Saturday, made my eyelids bleed.
This afternoon my hair started to fall off again (after growing for about two months). My moustache fell off first. I guess I will be bald by Saturday.

Tomorrow I am going for a CT scan (hopefully) and on Friday for some new blood tests. Hopefully I will not be admitted before the weekend. Fingers crossed.

2 kommentarer:

helena sa...

Ja, vad säger man? Gratulerar till immunförsvaret :-) Och hår är ganska överskattat!

David sa...

Tack Helena,
jag slog på stort och gick och handlade på Ica. Man är lättroad nuförtiden.