måndag 20 oktober 2008

Hem!


(English version below)

Imorgon tisdag så FÅR JAG ÅKA HEM!!! Jag blir utskriven. Tänk vad 3 veckor går fort när man har roligt, så hur jäkla långsamt har inte dessa 3 veckor gått.

Alla blodvärden är nästan tillbaka till helt normala nivåer nu. Infektionen är också nu på en hanterbar nivå, dvs det räcker med penicillin tabletter. Infektionen förresten, tror de kan komma från min Port-A-Cath. Det måste vara något särskilt med mig och Port-A-Cather. Nu vill de i alla fall ta bort min port, den som fungerat så bra hittills, just för att undvika framtida infektioner, vilket jag i och för sig kan förstå. Men med tanke på alla problem att få dit den känns det jobbigt att nu ta bort den igen.

Tänk bara en natt till och sedan sova i egen binge utan dropp. Skulle jag få abstinens kan jag alltid hänga upp en mjölktetra i ett snöre och knytta fast snöret i benet när jag går och lägger mig.

Tänk att slippa bli väckt klockan sju på morgonen av att någon klämkäckt vrålar ”Nu ska vi ta tempen!” och trycker in en sån där tratt i örat på en.

Tänk att kunna sitta på en toalett igen utan att få torgskräck (vissa badrum här är större än min lägenhet, nästan i alla fall, dessutom är det 4 meter i tak).

Tänk att få annat att äta än : Gratinerad mört. Grönsaker i mjölsås. Crepes a la Snoddas. Panerad X (där X kan vara fisk, fläsk eller kyckling. Smaken är dock alltid densamma). Makaronilåda med lingonsylt.

Tänk att få ligga i sitt sovrum och veta att man inte blir väckt klockan ett därför att man behöver lägga någon annan i just din säng och att du ska byta säng med y som sedan får sova inne i behandlingsrummet.

English version


I AM GOING HOME!!!!!

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej,
har senaste timmen läst igen stora delar av din blogg och tack för goda skratt.
Jag är dotter till mamma 59 år som nyligen fått coloncancer spidd till allvärldens organ vilket inte är så muntert. Letade därför efter behandlingserfarenhet och trillade in på din blogg som jag nu genast måste lägga som favvo.Glädjer mig att läsa dina sköna inlägg och ditt sätt hur du hanterar din situation. Ville bara skicka ett glatt tack o lycka till! o så krya på - fast det verkar du ha full koll på själv!
/Caroline