onsdag 29 oktober 2008

Inspiration

(English version below)

Jag vet inte varför, men det är svårt att finna inspiration från botten av en SicSac (sjukhusens spypåsar). En liten ljusning är att båda mina antibiotikakurer har som vanliga biverkningar, just illamående och kräkningar. På fredag tar jag sista kuren, så om det är som jag tror så försvinner illamåendet till helgen och man kan börja leva lite normalt igen. Så nu känns det mesta bara som en transportsträcka fram till Lördag.

I söndags var Tim på fotbollsföreningens avslutningsfest. Han började dagen med att lägga sig i soffan med sin fotboll under armen och titta på college-matcher på NASN. När han kom hem från festen vid 20-tiden, så lade han sig i soffan med sin fotboll och tittade på NFL matcher på Viasat. Jag tror han kommer ha en svår abstinens fram till nästa match någon gång i april.

Igår var jag till KS för att ta blodprover. Det var stopp i porten, så det tog över en timme. Nu hoppas jag bara att min överläkare inte ringer och berättar att det är något problem med blodet. Jag mår ju bra, så det borde vara ok. Än har jag inte fått någon kallelse till att operera bort porten, men jag hoppas få det snart. Om det är så att porten ger infektioner, så vill jag nog få bort den snarast. Annars lär det bli fler kurer med antibiotika, och mer illamående.


Något som borde vara positivt, är att jag nu slutat med mina nikotintuggummin. Redan vid transplantationen började de smaka hemskt, och nu blir jag bara illamående om jag tar en. Så nu har jag inte tagit något nikotin på flera veckor. Men det innebär också att man då och då klättrar på väggarna (och i kombination med illamående så är det ingen höjdare).

Nåväl, en ljuspunkt i tillvaron har jag hittat dock. Min mustasch har börjat växa igen. Inte håret på huvudet eller någon annanstans, men mustaschen har börjat växa.

English Version

I do not know why, but I am having difficulties finding inspiration, especially looking down into a ”SicSac” (the bags used in hospital for when you are sic). I am hoping that the nausea and sickness is related the two types of antibiotics I am taking. Both of them have nausea and sickness as side effects. And on Friday, I will take the last pills, so if it is those causing it all, I might feel much better during the weekend.

On Sunday, Tim when to the football club’s party (end of the season). He started his day in the sofa with his football under his arm, watching college games on NASN. When he came home from the party around 8 o’clock, he lay down on the sofa with his football under his arm and watched NFL on Viasat. I guess he will have a tough period until the next game in April.

Yesterday I went to Karolinska Hospital to do some blood tests. The Port-a-Cath was clogged again, so it took over one hour. Now I am just hoping that I do not get any call from the head doctor (she was only going to call if there was a problem). I have not yet got any date for removing my port, but I am hoping that I get it soon. Especially if it can cause infections. Otherwise I will have to get more antibiotics and probably more problems with nausea.

Something that ought to be positive is that I have stopped taking my nicotine chewing gums. Already when I had the transplant the chewing gums started to taste horrible, and still I get really nauseous if I take one. So, now I have not had any for several weeks. But it also means that I from time to time am climbing the walls.

Well, at least one thing is positive. My mustache has started to grow again. Not my hair only my moustache.

Inga kommentarer: