fredag 15 augusti 2008

Weekend challenge



Börjar repa mig nu efter att ha sovit bort ett par dagar. Tog en liten promenad igår, inte många hundra meter men det räckte för att jag skulle bi helt slut.

Jag funderade på det här med bloggen. Om jag fortsätter att skriva varje dag, så kommer folk att börja undra vad som hänt om jag hoppar över en dag. Jag får fundera på om jag inte
ska försöka vara lite mer oregelbunden. Det minskar nog förväntningarna. Å andra sida när det inte så många som läser detta, men i alla fall.

En liten utmaning till er som trots allt gör det. Nu får ni möjligheten att göra det där lilla extra som kan komma att betyda så mycket för någon annan.

1. Donationsregistret : gå med i donationsregistret. Skulle olyckan vara framme, så har ni redan tagit ställning och era anhöriga behöver inte diskutera frågan i ett läge då de redan befinner sig i kaos.

2. Ge blod. Är du frisk ge blod.

3. Bli benmärgsgivare. Det behövs fler. Det är lite jobbigare än att ge blod, men det kan ge möjligheten till ett barn att få leva ett långt och friskt liv.

Socialstyrelsens donationsregister

Bli blodgivare

Tobiasregistret (register över benmärgsgivare)

English Version
Started to feel better today after a couple of days of sleep. I went for a short walk yesterday, only a couple of hundred yards, but still I got totally exhausted.
I was wondering if it really is a good idea to update the blog on a regular basis. If I always update my blog on a daily basis, people will start wondering the day when I do not. So perhaps I should start doing it more irregular. Not to set expectations on a daily update. Not that there are that many reading this blog, but still.
But for those who actually read this, here is a challenge for you. An easy way to actually make a difference.
1. Become a organ donor. It does not cost you anything, but can save the lives of several people.
2. Give blood

Inga kommentarer: