lördag 2 augusti 2008

Rain


Idag spelade grabbarna 2 matchers. Den första i hällande regn. Resultatet inget vidare. Karlstad spelarna var stora (läs ordentligt överviktiga) och tyckte det var riktig fotboll att slänga sig i hög på spelare som redan låg (ivrigt påhejad av en tränare som också missuppfattat sporten).

Mellan matcherna så åkte jag tillbaka till hotellet, dels för att få kläderna och mig själv torr igen och dels för att klippa mig. Det finns en frisör inne på tågstationen som ligger alldeles intill mitt hotell. Jag gick dit och bad honom klippa ner håret till 3 mm. När han var klar tog han som vanligt fram spegeln och visade mig hur det såg ut och ställde den där dumma frågan "blir det bra så här?", jag kunde inte låta bli så jag sa så allvarligt jag kunde "nä, jag skulle vilja ha det längre här över öronen". Han tittade lite konstigt på mig till jag log tillbaka och sa att det såg mycket bra ut.

Tillbaka till fotbollsplanen. Det hade slutat regna och nu skulle vi spela mot Göteborg och Tim skulle vara starting Quarterback. Jag var nervös. Tim spelade strålande! En 45 yards pass som gick in och blev TD, sen fick han själv springa med bollen på ett extrapoängsförsök.Det var de första poängen han gjort någonsin. Hans far var mäkta stolt. Göteborg visade sig dessutom spela en fantasktisk ren och snygg fotboll som fick alla. Efter varje tackling så hjälpte alla till att dra upp varandra. Karlstads raka motsats. Snyggt jobbat Göteborg, och tråkigt att vi var tvugna att slå er med 38-6.

(English version)

Today the boys played 2 games. The first one in pouring rain. The result not very good. The boys from Karlstad was big (obsese) and thought it was good football to keep on dogpiling after each tackle, especially one 280 lbs guy. And their coach seemed to also have misunderstood the sport.

Between the two games I went back to the hotel to dry up and also visit a hairdresser. I asked him to cut it down to 3mm. My new beautful hair (It started growing back in january and was by now thicker and darker than before). Anyways, when he finished he pulled out the mirror as usual and asked the usual stupid question: "Is it ok like this". I could not resist so I said, trying to look really serious :"No I want it longer over my ears". The hairdresser looked confused, until I broke up ands aid smiling, "Its perfect".

Back to the fooball field. It had stopped raining and we were now going to meet Gothenburg Marvels. Tim was starting quarterback.Tim played just great. He had a beautiful 45 yard pass that ended in a touchdown, then he run a keeper and scored the extrapoints.His first points ever (having played center for two seasons). His father was very happy and proud.Gothenburg played a very clean football, real gentlemen on the field, and it made everyone feel great and motivated. Kudos to Gothenburg and their coach. Sorry we had to beat the snot out of them. 38-6.

Inga kommentarer: