onsdag 23 juli 2008

Bakis

(english version below)

Hela gårdagen blev mest en sovdag. Cellgifterna har börjat verka och man känner sig drogad.
Började svullna i halsen igen så jag ringde Torbjörn för att öka på kortisonen igen. Han hade dragit ner den från 24 tabletter till 4, vilket kanske var lite för mycket. Vi får se om 8 tabletter är bättre. Biverkningar: magen fungerar inte så bra, lite illamående till och från och "pseudo allergisk reaktion, dvs acne, lite ont i halsen (ev. en svampinfektion på gång, det brukar ju komma. Som tur är bad jag om medicin för det ifall det skulle dyka upp).

Så, på det stora hela, helt ok. Var och tog blodprover på vårdcentralen idag, tack o lov så gick
nålstickandet bra. Sen plockade Håkan upp mig och vi åkte och åt lunch i Sundbyberg vid Lötsjön. Alltid trevligt att komma ut lite och snacka lite, både om jobb, släktforskning och allt möjligt annat.

Jag är så glad över att jag har så många fina vänner och så många andra som bryr sig. Till och med när jag får lite stöttande meddelande från folk på facebook som jag aldrig träffat, så
känner man sig lite piggare.

(English version)

Yesterday I slept more or less the whole day. The chemo is kicking in and I feel a bit lightheaded.
My throut has also started to swell again, so I called my doctor to increase my cortison again. I guess going from 24 tablets on sunday downto 4 tablets a day, might have been too much, so now I am back on 8 tablets a day. Hope that will remove the swelling.

Sideffects: Tummy not really working well, slight nausea, pseudo allergic reaction (a lot of acne),
sore throut (may be the start of some fungus infection, it usually comes as part of the chemo, luckily, I got some medicin just in case).

So, all in all, quite ok. Went and did some bloodtesting today, and then Håkan picked me up an we went for lunch together. An outdoor restaurant in a park, next to a lake. The food was not that good, but the company was. We talked about work, geneaology and a lot of other things.

I am so fortunate to have so many great friends, relatives and other people that care. Even when getting support short messages from people in Facebook, people I never met, just make you feel a bit better.

Inga kommentarer: