lördag 12 juli 2008

Huddinge sjukhus

In till Huddinge för att förbereda mig för operationen. Snacka om tomt. Kommer till mottagningen där jag ska träffa en narkosläkare, receptionen stängd (öppnar 30 min senare), inte en människa någonstans. Träffar till slut en läkare, ställer lite frågor och går sedan vidare till avdelningen där jag ska vara. Väntar ytterligare. Ska ta några blodprover.

Blodprover fungerar utmärkt oftast, men inte idag. När 2 sköterskor inte lyckas, kommer till slut en ganska hårdhänt narkosskötare och hugger till. Lyckas efter 10-12 stick få ihop blodproven, och dessutom en nål i handen som ska sitta till operationen imorgon. Får åka hem, men ska vara tillbaka på onsdag 09.30.

Skönt ändå att få sova hemma. Operationen är jag inte orolig för alls, det är fortfarande resultaten från provsvaren som är det som är avgörande. Vad ska de hitta?

Tim åker till Norge med sin mamma idag. Han kom över igår kväll för han hade glömt några saker (jag tror nog att han ville umgås lite med mig i alla fall). Han stannade och käkade pizza med mig och vi snackade lite om fotboll och semester och allt möjligt. Han verkar inte orolig eller ledsen vilket gör att jag känner mig bättre. Utan att veta om det så ger han mig sån styrka. Styrka som jag i min tur behöver för att kunna visa mig positiv och stark inför honom.

Inga kommentarer: